Anne ve Babama mektup

Sevgili anne ve baba,

Anneme buradan yazdığım mektup iki yaşına girdi. İki yıl önce anlattığımgibi duruyorum; sadece biraz daha yaşlandım, ama sağlığım yerinde. Peki bu iki yılda neler yaptın derseniz daha önceki mektubumda özetlediğim 53 yıl gibi uzun bir mektup çıkmaz. Sadece biraz daha olgunlaştığımı umuyorum. Boş geçmedi elbette… İnsan her yaşta bir şeyler öğreniyor,bir şeyler üretiyor.Annemin bana sağladığın olanaklar sayesinde başladığım yaşamı devam ettiriyorum. Bir sürü projelere her zamanki gibi devam ediyorum.

 

Bıraktığınız mirası ablamla kavgasız dövüşsüz paylaştık. Her ne kadar bu tür paylaşımlar tarafların mutlak memnuniyetini karşılamakta yetersiz olsa da ben tarafım için daha iyi olmadığından bir memnunsuzluk taşımıyorum. Bütün varlıklarınızı bize bırakmakla zaten bize en büyük dersi verdiniz. Yani insan sahip olduğu her şeyi bir gün bırakıyor. Ha üç gün önce ha beş gün sonra. Belki de en güzeli; insan başaşarabilirse, ölüm günü gelmeden bırakmak. Ne yazık ki ileride ne olacağım, ya yoksul kalırsam korkusu bizi engelliyor.

 

Sevgili babacığım, belki kızacaksın ama senin bütün matematik kitaplarını Ali Nesin matematik köyünün kütüphanesine bağışladım. Bildiğin gibi senin Aylak Musa oğlun 55 yaşından sonra diferansiyel denklem ve diferansiyel analiz metodları öğrenecek değildi. Yıllar boyu biriktirip canın gibi sakladığın kitapların meraklı ve öğrenmek isteyen insanların elinde. Ali bey de seni çok merak etti, yaşasaydın tanışmak istediğini söyledi. Bütün ispatlarını ve çalışmalarını da elden geçiriyor. Faydalı bulduklarını da kullanılmak üzere kitaplıkta muhafaza edecek. Adın bağışçılar listesinde yer alıyor.

 

Sevgili anne, Evini toparlamak hiç de kolay olmadı. Atmaya kıyamadığın yüzlerce eşyayı tasnif ve tasviye etmek hem moral olarak yorucu, hem de zaman gerektiriyordu. Ne öğrendim biliyor musun? Eşyaların da ruhu varmış her eşya bizi geçmişimize bağlıyor durdukları yerden bize geçmişimizi anımsatıyor.Ayrıca öğrendiğim başka bir şey de; insan yapmak istediklerini zamanında yapmalı ve bitirmeli, bitirmiş olmanın keyfini çıkarmalı. Senin gibi mesleği dışında da faal ve ev işlerinde becerikli ve yaratıcı bir kadının başlamış olduğu o kadar çok örgü dikiş nakış vs vardı ki, günümüzde hiç kimsenin onları eline alıp bitireceğini sanmıyorum. Senin eskiyen her giysini dikişlerinden söküp yeniden kullanıp yeni bir model yarattığın ellerine maharet kazandıran ruha günümüz toplumunda rastlanmıyor. Elbiselerin bir tiyatronun kostüm arşivinde yerini buldu. Anıların ise yayınlanmak üzere hala benim bilgisayarımda düzenlenmeyi bekliyor. Ama söz veriyorum en kısa zamanda yayınlatacağım. Evin satışından bu iş için gerekli parayı ayırdım. Elimden geldiğince de başarılı kız öğrencilere destek olmaya çalışıyorum.

 

Oğlunuzun medeni halini merak ediyorsanız her sabah birlikte kahvaltı yapıp yaşamının günlerini paylaştığı bir hanım henüz yok. Zürriyet konusundaki düşüncelerimde henüz bir değişiklik olmadı,olacağa da benzemiyor. Biliyorsunuz bu konuda oğlunuzun bunu tek taraflı istemesi yeterli olmuyor. Nasipse olur diyorlar…Bu konuda öğrenmem gereken daha ne çok şey varmış meğer. Ama yaşanmadan da öğrenilmiyor. Her ne kadar artık kartlaşmış olsam da öğrenmekte ısrarlı olduğumu bilmenizin memnuniyetiniz için yeterli olacağı umudundayım.

 

Size çiftlikteki gelişmelerden söz etmemin pek bir anlamı olacağını sanmıyorum. Sağladığınız olanaklarla projelerimi (ütopyamı) gerçekleştirmekte azimle çalışıyorum. Merak etmeyin çok yol aldım.

 

Bana verdiğiniz yaşam için bir kez daha teşekkür ediyorum. Zaman zaman bıktırıcı ve zor da olsa aslında hiç de kötü bir hediye değilmiş.

 

Oğlunuz Sühan.

01.kasım 2012

About suhanyuk

Hiçbir partiye, derneğe, locaya, gruba üye olmadan, etnik bir kimliğe bürünme gereği görmeden kendisi olabilen, yaptığı her şeyin hesabını vermesi gerektiğini ve de verebileceğini düşünen, sistemin içinde olmaktansa; elinden geldiğince dışında yaşayan bir insan olmaya çaba gösteren bir kişiyim.
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

